bugün
yenile
    1. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bütün insanların, hiçbir ayrım gözetmeksizin, yalnızca insan oluşlarından dolayı sahip oldukları haklardır. hükümetler ve onların uygulamaları, insan haklarını korudukları ölçüde meşrudurlar. kaynak: temel hukuk bilgisi
    2. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      yok ulan yok işte böyle bir şey külliyen yalan. nefret ediyorum hepsinden. insan hakları sadece güçlülerin değerli gördüklerine var, insan olamayanlar karar veriyor kimin hakkının ne olduğuna en ironik olan da bu. elinden geleni yapsana hadi, korusana dünyanın en büyük katliamı oluyor ne zaman harekete geçilecek. ama yok neden desteklediği terörü bitirsinler ki zaten. yok arkadasım bu dünyada hic bir yerde, hic bir zaman eşitlik yok, olmadı, olamayacak da
    3. -1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      kendi ülkende insanlara biber gazı sık,jopla,göz altına aldırt,yarala,öldür.. insan haklarından bahsetme ama avrupa ülkelerinde sana karşı yapılan diplomatik olaylar olunca insan haklarından bahset. yapma ya?
    4. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Tüm insanların dil, din, ırk, ulus, cinsiyet gözetmeksizin doğuştan sahip olduğu hak ve özgürlüklere denir. Insan hakları Tüm İnsanların hak ve saygınlık açısından eşit doğduğu ilkesine dayanır. Sahip olduğu hakları herkes esit ve özgürce kullanabilir. Insan hakları ile her birey bağımsız seçim yapabilme ve yeteneklerini geliştirme özgürlüğüne sahiptir. Bu özgürlükler başkalarının haklarına saygılı olmak ve bu hakları çiğnememe zorunluluğu ile dengelenmektedir. Buraya kadar sıkıntı yok. Ayrıntılı bilgi için wiki linki burda Benim kafayı taktığım kısım günümüzde doğuştan sahip olduğumuz hakların "verilmesi". Bu "verilmesi" kısmı delirtiyor beni. Birinin doğuştan sahip olduğu hakkı veremezsin tanırsın. Kadınlara seçme ve seçilme hakkını verdik, anadilde konuşma hakkı verdik, şurda şu kıyafetle çalışma dolaşma hakkını verdik vesaire liste uzar gider. Hak verilmez tanınır. Ortaya çıkan yeni bir hak durumu söz konusu olsa dahi biz o hakka doğuştan sahibiz. Gereken şey hakkımızın doğru bir şekilde tanınması ve kullanma özgürlüğü sağlanması. Hakkın sonradan verilmesi bir "lütuf" gibi lanse ediliyor. Güçlü olan benim/biziz ve bu hakkı sana ben/biz veriyoruz. Sen vermedin. Ben sahiptim ona zaten. Sen yapmakta zorunlu olduğun şekilde haklarımı özgürce ve saygı çerçevesi içerisinde kullanma imkanımı tanıdın.
      1peki bu tecavüzcü hayvandan aşagılık varlıklar neden bu haklardan faydalanabiliyor cok merak ediyorum - sufferhell 23.03.2017 15:48:29 |#3159234
      1herkes haklara doğuştan sahiptir. sonradan yaptıkları eylemler hakların kaybına neden olur. tecavüzcülerin, katillerin ve bir çok suçlunun aldıkları cezalar ile mahrum kaldığı haklar vardır ve olmalıdır da. eğer cezası kesilemiyorsa hakları elinden alınamıyorsa bu hukuk sisteminin işlevsiz olusundandır. - baba 23.03.2017 15:57:46 |#3159170
      1seçme ve seçilme hakkı doğuştan sahip olduğun bir şey değil. belli şartları var, en basitinden 18 yaş sınırı. - karadenizli 23.03.2017 16:29:24 |#3157141
      butun yorumlari goster (6)
    5. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bildirgesi
    6. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      düşünebilen yegane gerizekalı varlıklar için eşitlik sağlaması amacıyla hazırlanmış olan bildirge. lakin kanı bozuk beşer bu hakları ne çeşit bi orospu çocukluğu yaparsam insan haklarından faydalanıp yırtarım felsefesi ile kullanıyor.
    7. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      i̇nsan hakları tarihsel gelişmenin ürünüdür. dinamik bir yapıya sahiptir. i̇nsan hakları evrensel beyannamesi medeni ve siyasi haklar sözleşmesi avrupa i̇nsan hakları sözleşmesi günümüzdeki insan hakları temel metin dayanakları bu sözleşme metinleridir. birbirlerine benzer yapıdadırlar. (hak ve özgürlükler bakımından.) tarihsel temelleri, 1215 magna carta libertatum 1776 abd anayasası fransa özgürlük maddeleri bilim ve teknolojinin ilerlemesi ve gelişmeler hukukunda değişmesine etki eder. yeni sorunların ortaya çıkışı ve bunun çözümü için gerekli tedbirlerin alınmasıyla hukukî, insan hakları bazında da değişimler yaşanır. i̇nsan haklarıyla ilgili sorunların çözümünde “hakim çoğunluk” etkilidir. i̇nsan hakları ile ilgili sorunları azaltmak için “kültürel çoğunluk” oluşturulmalıdır, sorunların çözümleri sağlanılabilmelidir. kültürel çoğunluğun olduğu yerlerde insan hakları sorunları daha azdır. (bkz: avrupa) i̇nsan hakları ve özgürlükler çerçevesinde eksen kavramlar vardır. özgürlük, eşitlik, i̇nsan haysiyeti insan haklarının temelidir. özgürlük, herkese tanınmış haktır. i̇nsan hakları devlete karşı kişinin kendisi tarafından ileri sürülebilir. i̇nsan haklarının çağdaş anlayışı 3 gereklilikten oluşur. saygı göstermek korumak i̇lerlemek i̇nsan hakları devletten talep edilen haklardır. temel insan haklarının ileri sürüleceği makam devlettir. devlet yasaları uygulamak ve halkını korumak zorundadır. devlet oluşumunun tüm finansörü vatandaş vergileridir. devlet hizmet için vardır, yapması gereken şeydir. saygı göstermek, devletin hak ve özgürlüklerin kullanılmasına saygı göstermesi lazımdır. devlet bireysel özgürlükleri korumalıdır. devlet ile vatandaş arasında ki ilişki bütünü anayasada belirtildiği üzere; halkın gösteri yapma, konuşma, fikir beyan etme, yürüyüş yapma vb. özgürlüklerini tanır. hukuk herkese eşit dağıtılmalıdır. güvenlikçi anlayış ülkeyi daha güvenli kılmaz. önemli olan, güvenlik sorunu ortaya çıkmadan bertaraf edilmelidir. bir suç oluşmadan engellenmesi, suçun oluştuktan sonra çözülmesinden daha az maliyetli olacaktır. suç işleme oranları düşürülmelidir. güvenlik ve güvenlikçi yaklaşım özgürlükleri kısıtlayabilir. devlet birey haklarının kullanılmasına saygı göstermelidir. korumak, devlet kişi hak ve özgürlüklerini korumak, bunlara olabilecek tehditleri engellemekle yükümlüdür. devlet insan haklarını korumakla yükümlüdür. i̇lerlemek, devlet insan haklarını etkin kullanmak için geliştirmesi gerekir. hayvan hakları önce yoktu ama çeşitli hassasiyetler ve kanunlarla hayvan hakları çıkmış bulunmakta hatta bazı hukuk fakültelerinde ders olarak gösterilmektedir. farklı olana saygı ve hukuk önünde eşitliğin geliştirilmesi gerekmektedir. (farklı olana saygı ve ayrımcılık yasağı) eşitlik eşit özgürlük herkes için özgürlük, eşit özgürlük olarak karşılıklı dileğini yerine getirir. eşitlik ve özgürlük birbirlerinden ayrılmazlar. temel kavramlardır. eşitsizlik ortamlarında ancak bazılarının özgürlüğünden söz edilebilir. dolayısıyla eşit özgürlük insan haklarının hem “sınırı” hem de “güvencesidir”. özgürlüklerin eşit şekilde herkese tanınması gerekir. hukuk kuralları herkesedir ve herkesin uyması gerekir. eşit özgürlük bizlerin sınırlarını da çizmektedir. başkalarının özgürlük haklarına girmemizi engeller. mümkün olduğunca istisna tanınmaması gerekir. herkes hukuk kurallarına eşit şekilde uymalıdır. kırmızı ışıkta durmaya herkes mükelleftir ama ambulans ve itfaiye uymayabilir fakat bu imtiyazdan siyasi otorite, koruma, vali vb. de yararlanabilir, mümkün olduğunca hukuk kurallarına uyulması gerekir. örnek verilecek olursa, hakim ve savcıların hız sınırlarının olmaması. kendilerine istisnai haklar getirmişlerdir. kamu yararı söz konusu olmadığından olmaması gerekir, bireysel ayrımcılık mevcut olmuş olur. eşitsiz bir özgürlük vardır. haklar ve özgürlükler arasında çatışma olabilir. özgürlükler sınırsız değildir. birinin özgürlüğünün başladığı yerde diğerinin bitmesi durumu; müzik dinleme hakkı mevcut ama son ses dinleyemezsiniz. özgürlükler başkalarının özgürlüğünün sınırını aşmamalıdır. devletin özgürlük aşımlarına müdahale etmesi gerekir. “özgürlük –güvenlik i̇kilemi” meselesinde devlet güvenlik nedeniyle özgürlük kısıtlarken çok titiz davranmalıdır. eğer öyle olmaz ve ilerlerse sistematik bir hale gelir ve özgürlükten bahsedemeyiz. i̇dare güvenlik özgürlük ikilemi konusunda özgürlüğü kayırmalı ve göz ardı etmemelidir. hak ve özgürlüklerin çatışması halinde uzlaşma gerekir. bu uzlaşmaları yapacak mekanizmaların oluşturulması ve geliştirilmesi gerekmektedir. sivil toplumun güçlendirilmesi gerekir. sorunlar direkt idare mercilerine ulaşmadan, devletin ve idarenin kontrolü ile oluşturulmuş mekanizmalar ile uzlaşmalar sağlanılabilir. vatandaşlar hak ve özgürlükleriyle alakalı sorunlarını iletip çözüm bulabilirler. hukuksal güvenlik meselesi, hukuk güvenliğinin sağlanması gerekir. (güvenilir hukuk) hukuk devleti hukuksal güvenliği sağlamanın ve özgürlü güvence altına almanın en ileri derece eşiğidir. zaman zaman kişi güvenliği ile hukuksal güvenlik arasında yakın bir ilişki kurulabilir. bu ilişki kişiliğin özünün korunmasına yöneliktir. hakimler ve savcıların özlük haklarının korunması gerekir. çünkü bu kişiler kontrolsüz şekilde atanıp/sürgün edilmesi ile hukuka karışılmış olacaktır. (hukukun bağımsızlığına) örneğin akademisyenler çakılı kadrolardır. terör gibi durumlarda/suçlarında görevden alınabilirler ama atamalara müdahale edilemez. hukuk kuralları çok fevri ve hızlı değiştirilmemelidir. örneğin almanya’da savaştan sonra 2-3 defa imar planı yasası değiştirilmiştir. fakat ülkemizde 2-3 ayda bir değişmektedir. “hukuk devleti eşit özgürlüğün hem sınırı hem de güvencesidir.” dayanışma meselesi, insanlar eşit haklara sahipse, toplum içinde dayanışma olacaktır. fakat insanlar eşit olmadığı zaman ötekileşme ve ayrışma meydana gelir. dayanışmaz olmaz, toplumsal bütünlük için dayanışma olmazsa olmazdır. haysiyet, i̇nsan haysiyetli bir varlıktır. i̇nsana yönelik hak ve özgürlükler haysiyet kriterlerinde değerlendirilmelidir. 2 ilkesi mevcuttur. i̇nsanı sadece bir araç olarak görmemek ve böyle bir muameleye tabi tutmamak i̇nsanın yaşamsal ihtiyaçlarını karşılamak i̇nsanların yaşamasına uygun koşullar sağlanmalıdır. (yasama hakkı, belenme hakkı, barınma hakkı, eğitim hakkı, seyahat özgürlüğü, serbest dolaşma hakkı vb.) i̇nsanın haysiyeti doğrudan temel hakları oluşturmalıdır. bir insanın haysiyeti korunurken diğer insanın haysiyeti zedelenemez. i̇nsanın haysiyeti ihlal edilemez. (ai̇hs) i̇nsanlar bir cezadan müşteki ise onu güvenlik güçleri yakalar ve adalete, hukuka temsil eder. bunu devlet dışında kimse sağlayamaz. i̇nsanı cezalandırmak devlete aittir. haysiyet ilkesinden yabancılaşmamak ve kendisine yabancı olan amaçların hizmetine konulmamak anlamı çıkar. i̇nsan sadece bir araç olarak görülmemeli, insanın yaşamsal ihtiyaçları karşılanmalıdır. bu insan haysiyetinin bir gerekliliğidir. haysiyet bir hak veya özgürlüğün kullanılmasında onu zedeleyen kişilere karşı öne sürülebilir. haysiyet diğer bütün hak ve özgürlüklerden üstündür. bu özelliğiyle “i̇stisna kabul etmeyen” bir ilkedir. özgürlük, eşitlik ve haysiyet kavramları birlikte insan haklarının iskeletini oluştururlar
    8. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      tabiki vardır insan hakları ama kağıt üstünde eylemde ve fiilde yokki.
    9. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      insana insan olduğu için, koşul ve statü bağlamadan doğuştan kazanılmış devredilemez, vazgeçilemez, dokunulamaz en üstün ahlaki değer.